Ofte stillede spørgsmålHvornår modtager tømmerhandlerne vores data i eget system.
Ved TUN kørslen hver 14 dag i.flg. gældende kørselskalender.
Hvornår er det korrekt, at udmelde/slette et TUN nummer?
Som leverandør skal man altid slette TUN-nummeret så snart man IKKE har flere produkter på lager, og kunden derved ikke kan bestille flere.
Herefter sendes der en slette markering ud til Jeres kunder, og har de så flere af produkterne på lager, sørger de selv for at lade varen udgå - når der IKKE er flere på lager hos dem!
Herved undgås også bestillinger på forkerte varenumre.
Så derfor er reglen altid: Når man som leverandør ikke har varen på lager længere, kan den roligt slettes i ByggeBasen Prisrettelser. Vores priser træder i kraft den 1. april. Hvornår vil det være korrekt at rette priserne i ByggeBasen?
Tømmerhandlerne skal i forbindelse med prisændringer fra sine leverandører, indlæse prisrettelserne i Deres eget edb system. Det er vigtigt at tømmerhandleren får priserne ud med den TUN kørsel, der træder i kraft senest d. 1. april i henhold til kørselskalenderen ellers vil de sælge med forkert pris i Deres system.
Den korrekte prisrettelse skal altså med i den TUN kørsel, der træder i kraft senest den 1. april. At vælge den senere er forkert. Er det muligt at et TUN nummer har 2 EAN numre?
Ja. Eksempel: En leverandør indkøber materiale/produkt fra ny fabrik og for i eget lagersystem at kunne skelne mellem materialerne påføres et nyt EAN nummer. Tømmerhandleren har måske en del varer på lager med det "gamle" EAN nummer og de har mulighed for at "scanne" på både det nye og gamle EAN nummer. Jeg kan ikke huske mit Tunbrugernr. og/eller adgangskode - hvad gør Jeg?
Kontakt en kollega som er oprettet som Super Bruger i ByggeBasen. Det er kun Super Brugerne, som har adgang til at redigere i andre brugere hos Jer. Ved redigering af en bruger er der mulighed for, at nulstille adgangskoden.
Hvis tilfældet er at ingen kan logge på ByggeBasen, så er det selvfølgelig altid muligt at kontakte TUN konsulenterne.
|
|
|
ByggeBasen:
|
Egebækvej 98, 2850 Nærum
Østergade 19, 2. 9800 Hjørring
|
Support ByggeBasen:
Åbningstider:
|
Tlf: 20 85 88 44 - Email: support@byggebasen.dk
Man-Fredag kl. 08:30 - 16:30
|
|